Treningi biegowe – dużo więcej niż typowa aktywność fizyczna
  • VASSILIKI Lipiec 2022

    Zapytaj o ofertę
    04-07-2022
    Windsurfing LEFKADA VASSILIKI Lipiec 2022 nr 1 Polska Szkoła
  • Kurs WIND w Egipcie

    Zapytaj o ofertę
    06-10-2022
    Kurs WINDSURFINGU w SOMA BAY - Egipt 2022 - PAŹDZIERNIK nr 1
  • VASSILIKI 2022

    Zapytaj o ofertę
    22-08-2022
    Wyjazd WIND do VASSILIKI Sierpień 2022
  • Psalidi KOS wind wyjazd

    Zapytaj o ofertę
    25-06-2022
    Wyjazdy windsurfingowe KOS PSALIDI Czerwiec 2022
  • Grupowy kurs Windsurfingu

    Zapytaj o ofertę
    08-08-2022
    Wakacje windsurfing wyjazd szkoleniowy LEFKADA VASSILIKI Sierpień 2022 nr 2
  • Windsurfing w Egipcie

    Zapytaj o ofertę
    13-10-2022
    Windsurfing w Egipcie - SOMA BAY - Polska Szkoła PAŹDZIERNIK 2022 NR 2
  • Obóz WIND Kos

    Zapytaj o ofertę
    23-07-2022
    Obozy windsurfingowe za granicą KOS PSALIDI Lipiec 2022 nr 2
  • Soma Bay WIND 2022

    Zapytaj o ofertę
    26-05-2022
    Windsurfing MAJ/CZERWIEC 2022 - SOMA BAY - Egipt
  • Dahab PAŹDZIERNIK

    Zapytaj o ofertę
    01-10-2022
    DAHAB PAŹDZIERNIK 2022 - wyjazd szkoleniowy WINDSURFING
  • Palekastro windsurfing

    Zapytaj o ofertę
    26-06-2022
    Wyjazd szkoleniowy w windsurfingu PALEKASTRO KRETA Czerwiec 2022
  • Wyjazd szkoleniowy Kreta

    Zapytaj o ofertę
    03-07-2022
    Windsurfing KRETA - PALEKASTRO Lipiec 2022 - wyjazd szkoleniowy
  • WIND wakacje 2022 KOS

    Zapytaj o ofertę
    06-08-2022
    Wakacje z windsurfingiem w Grecji  Psalidi Kos Sierpień 2022
  • Szkolenie WIND Grecja

    Zapytaj o ofertę
    25-07-2022
    Wyjazd windsurfingowy LEFKADA VASSILIKI Lipiec 2022 nr 4
  • Wrzesień 2022 w Soma Bay

    Zapytaj o ofertę
    01-09-2022
    Szkoła windsurfingu w Egipcie - SOMA BAY - Wrzesień 2022 nr 1
  • Grupowy wyjazd WIND 2022

    Zapytaj o ofertę
    06-06-2022
    Kurs windsurfingu w VASSILIKI LEFKADA Czerwiec 2022
  • Soma Bay jesień 2022

    Zapytaj o ofertę
    27-10-2022
    Soma Bay - jesień 2022 - windsurfing
  • LEFKADA Sierpień 2022

    Zapytaj o ofertę
    01-08-2022
    Grecja windsurfing LEFKADA VASSILIKI w Sierpniu 2022
  • Kurs WINDSURFING Grecja

    Zapytaj o ofertę
    11-07-2022
    Windsurfing wyjazd zagraniczny LEFKADA VASSILIKI Lipiec 2022 nr 2
  • LEFKADA BOŻE CIAŁO '22

    Zapytaj o ofertę
    13-06-2022
    WYJAZDY WINDSURFING VASSILIKI GRECJA - POLSKA SZKOŁA WINDSURFINGU - BOŻE CIAŁO 2022
  • Wyjazd WIND Kreta 2022

    Zapytaj o ofertę
    14-08-2022
    Szkoła windsurfingu PALEKASTRO KRETA Sierpień 2022 nr 2
  • Lefkada WIND 2022

    Zapytaj o ofertę
    29-08-2022
    LEFKADA windsurfing w Vassiliki Sierpień / Wrzesień 2022
Powrót

Newsy

Treningi biegowe – dużo więcej niż typowa aktywność fizyczna

24-05-2017
Treningi biegowe – dużo więcej niż typowa aktywność fizyczna

Treningi biegowe – dużo więcej niż typowa aktywność fizyczna

Jedni to kochają, inni na samą myśl dostają torsji. Jedni robią to przez lata, inni boją się nawet najkrótszego dystansu. Z jednej strony mowa o korzyściach dla zdrowia i poprawie nastroju, z drugiej stos wymówek i ogólna niechęć. Jak to właściwie jest z tym całym bieganiem?

 

Pomimo różnicy poglądów wśród zwolenników i przeciwników biegania, prowadzone na całym świecie badania niejednokrotnie potwierdziły korzystny wpływ treningów biegowych na ogólny stan naszego zdrowia. Bieganie pomaga w profilaktyce chorób układu krążenia i związanych z nią czynników, takich jak nadciśnienie i choroby cywilizacyjne. Co więcej, osoby uprawiające sporty wytrzymałościowe przedstawiają zmniejszone ryzyko zachorowań chociażby na infekcje sezonowe, z uwagi na większą ilość komórek immunologicznych ( układu odpornościowego), aniżeli u osób prowadzących siedzący tryb życia. Wygląda dobrze? A to jedynie namiastka profitów płynących z treningów biegowych…

Włóż w to serce – zrób to dla serca

Prawdopodobnie najważniejszym efektem treningów biegowych jest poprawa wydolności układu sercowo-naczyniowego, co z kolei ma wpływ na całe ciało. Jak wiadomo, serce jest mięśniem, co oznacza również, że zachowuje się dokładnie tak, jak one. W celu skutecznego działania, musi być ono „trenowane”. Ludzkie serce dostosowuje się do obciążenia przez zwiększanie ilości uderzeń oraz ilości pompowanej krwi. Dzieje się tak przy jednorazowym wysiłku. Serce osoby trenującej regularnie przystosowuje się do trybu życia swojego „właściciela”, dzięki czemu, pomimo iż podczas treningu zapotrzebowanie organizmu na tlen wzrasta, jest ono w stanie przepompować tyle krwi, ile jest potrzebne w danym momencie, ale bez zwiększania częstotliwości skurczów. Oznacza to, że serce pracuje bardziej wydajnie, a w dłuższej perspektywie, sprawia to, że serce jest bardziej odporne i bardziej wytrzymałe.

Weź głęboki oddech!

Podobnie, jak w wypadku wspomnianego wyżej serca sprawy mają się w przypadku płuc. Regularny trening wytrzymałościowy wzmacnia również mięśnie oddechowe, co w efekcie prowadzi to do powiększenia objętości płuc. Nie jest tajemnicą, że zwiększenie pojemność skutkuje zwiększeniem wytrzymałości fizycznej jak również lepszym ogólnym samopoczuciem.  

Czerwone krwinki – dotlenianie w sprinterskim tempie

Zadaniem erytrocytów jest transport tlenu z płuc. Ciało ludzkie posiada o wiele więcej czerwonych krwinek, niż faktycznie ich potrzebuje, dlatego podczas treningu do akcji wkraczają „zapasowe” zasoby krwinek, dzięki czemu nie grozi Ci niedotlenienie / omdlenie. Odpowiednio dopasowany trening wytrzymałościowy w połączeniu z dietą bogatą w mikroelementy i witaminy wspomagające produkcję erytrocytów pozwoli Ci na wyprodukowanie dodatkowych krwinek, a Ty podołasz każdemu treningowi oraz każdej sytuacji, w której będziesz zmuszony do wzmożonej aktywności fizycznej.  

Wymiana gazowa – drobne naczyńka, ogromne znaczenie

Naczynia krwionośne, transportują do komórek i tkanek tlen i zabierają z nich produkty uboczne, takie jak np. dwutlenek węgla. Podczas treningu procesy te zachodzą z wzmożoną prędkością, co jest swego rodzaju treningiem również dla Twoich naczyń krwionośnych. Przyczynia się to do poprawy działania procesu wymiany gazowej w organizmie.  

Wszystkie te czynniki prowadzą do zwiększenia pułapu tlenowego (VO2max), co z kolei oznacza obniżenie kosztu fizjologicznego wysiłku. Co to oznacza?

Na treningu, to przede wszystkim znaczna poprawa metabolizmu mięśni. Konsekwencje: Wyższa wydajność, mniejsze zmęczenie. Pomaga to w szybkiej zamianie masy tłuszczowej na masę mięśniową. 

Jak zacząć?

Mówiąc o zbawiennym wpływie treningów biegowych na ogólną kondycję i wygląd Twojego ciała mamy na myśli treningi przebiegające zgodnie z Twoimi możliwościami w danym momencie i stopniowej ich intensyfikacji. Najlepiej, choć na początku skorzystać z cennych porad certyfikowanego instruktora specjalizującego się w treningach biegowych. Dobierze on program, dzięki któremu w sposób bezkontuzyjny osiągniesz formę, o jakiej nawet nie śniłeś. Jeśli chodzi o treningi i bieganie Warszawa obfituje w wielu entuzjastów tego sportu, świetnych instruktorów oraz piękne miejsca, które do biegania nadają się świetnie. 

Polecamy

Centrum rezerwacji

wyszukiwarka

producenci

wyświetl produkty
wybranego producenta

Wybierz producenta<

Copyright 2014 - 2022

© Surfski Kursy Windsurfingowe Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved

Powered by